اولویت بندی درب های ساختمان بر اساس مقاومت آن‌ها در برابر رطوبت

انواع درب ساختمان ازنظر جنس

با توجه به اهمیت طراحی و زیبایی ساختمان درب‌های ساختمانی در انواع جنس‌های مختلف تولید و به بازار ارائه می‌شوند که دراین‌بین مسلماً درب‌های چوبی به دلیل شکل کلاسیک و شیکی که دارند همواره موردتوجه می‌باشند. درواقع به‌طورکلی انواع درب بر اساس مواد تشکیل‌دهنده آن شامل:

۱. درب ساختمان چوبی

به‌طورکلی این نوع از درب صاف بوده و سطح روی آن با استفاده از یک روکش چوبی یا با استفاده از رنگ پوشانده می‌شود. مزیت این روکش‌ها این است که مانع از آسیب دیدن چوب می‌شوند. البته این در حالی است که برخی از مدل‌های درب چوبی بدون روکش عرضه می‌شوند و برای بعضی طراحی‌های به‌خصوص مناسب هستند. البته این درها نیز نیازمند پولیش‌کاری‌های مخصوص هستند در غیر این صورت خیلی زود آسیب‌های جدی خواهند دید.

در کنار این مسائل لازم به ذکر است که استفاده از این نوع درب هزینه‌بر می‌باشد، چراکه علاوه بر هزینه خود درب چوبی هزینه‌ای نیز بابت نصب روکش از شما گرفته می‌شود. درب چوبی خود به چند دسته تقسیم می‌شود که یکی از آن‌ها درب تمام چوب است که در این مدل به دلیل زیبایی چشم‌گیری که دارد از زمان‌های گذشته نیز طرفداران زیادی داشته است اما از طرفی بالا بودن قیمت این نوع از درب چوبی باعث شده تا مشتریان خاص خود را داشته باشد. اگر امنیت نیز اهمیت داشته باشد، درب های ضد سرقت چوبی گزینه بسیار مناسبی است. برای خرید درب ضد سرقت در مشهد کلیک کنید.

۲. درب ام دی اف

نوع دیگری از مدل درب چوبی درب‌های ام دی اف هستند که علاوه بر داشتن یک کلاف چوبی میانی، از چوب روسی ساخته‌شده و توسط دستگاه سی ان سی و بدون دخالت دست طرح‌هایی بر روی این درب‌ها طراحی می‌شود. جالب است بدانید که انواع ظریف‌تر این طرح‌ها بر روی درب نوع ام دی اف حکاکی و بسیار کارا و زیبا می‌باشد.

۳. درب اچ دی اف

نوع دیگر مدل درب چوبی از سری درب داخلی ساختمان درب‌های اچ دی اف است که از نوعی تخته فیبر درست‌شده و به دلیل بافت فشرده چوبی که دارد رنگ‌پذیری کمتری روی آن انجام می‌گیرد. البته لازم به ذکر است که درب‌های اچ دی اف مقاومت بیشتری نسبت به درب چوبی ام دی اف دارد. همچنین درب چوبی اچ دی اف به دلیل قیمت مناسبی که دارد ازجمله پرکاربردترین انواع درب داخلی ساختمان است.