بالا بردن امنیت منازل مسکونی

بالا بردن امنیت منازل مسکونی

یکی از مسائل مهمی که باید در سطح جوامع توجه ویژه‌ای به آن شود امنیت است. امنیت در واقع از دو جنبه حائز اهمیت است؛ امنیت روانی و امنیت جانی و مالی. تأمین امنیت جانی و مالی در جامعه عمدتاً باید توسط ارگان‌های دولتی صورت گیرد اما این بدان معنا نیست که خودمان تلاشی برای برقراری این امر نکنیم. بالا بردن امنیت خانه یکی از مسائل مهمی است که می‌توان گفت بیش از هرکس به صاحب‌خانه مربوط است و باید اقدامات پیشگیری از دستبرد و هرگونه تجاوز به حریم خصوصی خانه توسط او انجام گیرد. استفاده از سیستم‌های ضد سرقت ، تعویض قفل‌ درب ضد سرقت ، بالابردن ایمنی پنجره‌ها و … از جمله نکاتی است که باید در جهت بالا بردن امنیت خانه به آن‌ها توجه کرد.

امنیت خانه امروزه به دلیل بالا رفتن آمار سرقت‌های خانگی در شهرهای پرجمعیت بسیار مورد توجه قرار گرفته است. عوامل متعددی در بالا بردن امنیت خانه دخیل هستند که توجه به آن‌ها می‌تواند تا حد زیادی دست سارقان را از تجاوز به خانه کوتاه کند. در هر حال اگر کمی منطقی فکر کنیم همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

آمارها نشان می‌دهد که اکثر سرقت‌ها در هنگام روز اتفاق می‌افتد. چون در عصر حاضر شاهد آن هستیم که زن و مرد هر دو شاغل هستند. بنابراین در صورت پایین بودن امنیت خانه سارقان در روز فرصت بیشتری برای نفوذ به خانه پیدا می‌کنند.
برای پیشگیری از سرقت منزل و مقابله با دزدی نیازی نیست اطراف خانه گودال حفر کنید یا کارهای دیگری را که باعث جلب توجه می‌شوند انجام دهید. در ادامه با ۱۵ گام مهم برای پیشگیری از سرقت و ایجاد امنیت خانه آشنا خواهید شد.

 

۱- ایمن‌سازی ورودی‌های خانه، اولین اقدام برای بالا بردن امنیت خانه است

اولین کاری که برای امنیت خانه در شهرهای پرجمعیت مانند تهران و کرج به ذهن می‌رسد در واقع استفاده از در‌ب های ضد سرقت است. مطالعات نشان می‌دهد در ۴۰ درصد سرقت‌ها، سارقان بدون هیچ زحمتی وارد خانه شده‌اند. بنابراین با استفاده از درب ضد سرقت در تهران و درب ضد سرقت در کرج می توان تا حد امکان از ورود سارقان به خانه جلوگیری کرد.

همچنین زمانی که قصد خروج از منزل را دارید، حتما منافذ و لولاهای در را بررسی کنید. در صورتی که قفل درها مشکل پیدا کرده‌اند، در اولین فرصت برای تعمیر آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهید.
یکی دیگر از اقداماتی که می‌توان برای امنیت درها در نظر گرفت این است که حتماً از چشمی روی در و زنجیر استفاده کنید. همچنین در هنگام خرید در برای منزل علاوه بر زیبایی به جنس و ایمنی در هم توجه کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *