تاریخچه درب ضد سرقت

تاریخچه درب ضد سرقت

یکی از رایج ترین درب های مورد استفاده در منازل و یا ادارات امروزه درب ضد سرقت می باشد. این درب ها با توجه به مزایای زیاد خود طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده اند. اما تولید درب ضد سرقت دارای تاریخچه ای می باشد که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم.

تاریخچه درب ضد سرقت

برای اولین درب ضد سرقت در کشور ایتالیا تولید گردید و طولی نکشید که خط تولید درب ضد سرقت تنها در 5 سال در کشور ترکیه به وجود آمد. مهم ترین مسئله که باعث شد تولید درب ضد سرقت در ترکیه به سرعت شروع به کار نماید هزینه بالای ساخت آن در کشور ایتالیا بود. کشور ترکیه با تولید این درب ها توانست قیمت درب ضد سرقت را به مراتب پایین تر بیاورد.

پیش از آن که این درب ها در تیراژ بالا تولید شوند کارگاه های کوچک “کنتور” و دامپر سازی” در ترکیه به تولید درب ضد سرقت روی آوردند. اما اولین شرکت تولید کننده درب ضد سرقت در ترکیه شرکت کاله نام دارد که تحول بسیار عظیمی در تولید درب ضد سرقت به وجود آورد.

برخی شرکت های دیگر نیز به مرور زمان در این کشور با گسترش تولید درب و افزایش خرید درب ضد سرقت اقدام به راه اندازی کارخانه های تولیدی رویه ی درب نمودند که امروزه از شهرت بالایی در این زمینه برخوردار هستند. تولید انواع قفل های دو یا چند تایی برای استفاده در درب ضد سرقت نیز بر عهده گروهی دیگر از تولید کنندگان این محصول قرار گرفت و سبب شد درب ضد سرقت جهت تولید به بخش های مختلف تولیدی تقسیم شود.

بخشی دیگر در صنعت تولید درب ضد سرقت ، تولید کنندگان یراق آلات این درب ها می باشند که آن ها نیز پس از تغییر و تحولاتی که تولید درب ضد سرقت با خود به وجود آورد خود آن ها نیز دچار تغییر و تحولات و پیشرفت های زیادی شدند و هم اکنون به طور مستقیم حداقل یک میلیون نفر در کشور ترکیه به این کار اشتغال دارند.

تاریخچه درب ضد سرقت در ایران:

این درب در جهان با استقبال و فروش بسیار بالایی همراه می باشد اما در ایران نیز با ورود درب ضد سرقت که اوایل این درب ها وارداتی بودند مورد استقبال زیادی قرار گرفتند که این استقبال سبب شد شرکت های مختلفی اقدام به راه اندازی خط تولید درب ضد سرقت در ایران نمایند. درب ضد سرقت چند سالی است که به وسیله تولید کنندگان داخلی ساخته می شود و کیفیت آن قابل مقایسه با نمونه های خارجی می باشد. با ورود درب ضد سرقت به ایران ملک سازان با توجه به استقبال از این نوع درب بر اساس مزایای آن اقدام به استفاده از این درب به جای درب معمولی در ساختمان ها نمودند که امروزه شاهد بیشترین میزان استفاده از درب ضد سرقت به صورت درب داخلی ساختمان و یا درب های ورودی هستیم.

مزایای درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت به دلیل مزایایی که دارد،بسیار مورد طرفدار خانواده ها و انبوه سازان قرار گرفته است، برخی از مهم ترین مزایای درب ضد سرقت عبارتند از :

امنیت زیاد

در شهر های پرجمعیت مانند تهران که نرخ جرم و جنایت زیاد است، استفاده از درب ضد سرقت در تهران یک راهکار اساسی برای حفظ امنیت و آرامش خانه و یا محل کار است. همچنین در شهرهای گردشگری ایران مانند شیراز و مشهد که تعداد هتل ها زیاد است خرید درب ضد سرقت در شیراز  و درب ضد سرقت در مشهد سبب حفظ امنیت و آسایش مهمانان هتل می شود.

مقاومت بالا

درب های ضد سرقت به دلیل کیفیت بالای مواد به کار رفته در آن بسیار مقاوم هستند و در مقابل هر گونه فشار از جمله دیلم یا دستکاری مقاومت بسیار دارند.

عایق صدا

درب های ضد سرقت به دلیل استفاده از پشم نسوز در ساختار آن، از ورود سر و صدا به خانه و محل کار جلوگیری می کند و سبب افزایش آرامش می شود.

ظاهر شیک و مدرن

ظاهر درب های ضد سرقت بسیار شیک و زیبا هستند و تاثیری زیادی بر شیک بودن آپارتمان دارد. افراد متناسب با سبک دکوراسیون داخلی منزل و سلیقه می توانند درب ضد سرقت در رنگ و طرح دلخواه خود انتخاب کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *