درب پلی وود

آشنایی با درب پلی وود

امروزه با پیشرفت تکنولوژی درب هایی از ترکیب چوب و پلاستیک ساخته می شوند که به درب های پلی وود شناخته شده است. یکی از مزیت های اصلی این نوع درب عایق بودن در برابر رطوبت و آب است و در شهرهای شمالی بسیار کاربرد دارد. درب های پلی وود معمولا برای درب های اتاقی و سرویس بهداشتی استفاده می شود. در ادامه با مزایا، معایب درب پلی وود و نکات مهم خرید درب پلی وود پرداخته می شود.

مزیت های درب پلی وود

درب های پلی وود(Plywood) به دلیلی کیفیت بالایی که دارد بسیار مورد طرفدار انبوه ساران و ساختمان سازان قرار گرفته است. برخی از مهم ترین مزایای درب پلی ووود عبارتند از :

  • دوستدار محیط زیست:

در درب های پلی وود از خرده های چوب استفاده می شود، بنابراین درختان کمتری قطع می شوند. همچنین در ترکیبات آن از  مواد پلاستیکی قابل بازیافت استفاده می شود که از آسیب دیدن به محیط زیست جلوگیری می کند.

  • مناسب با شرایط آب و هوایی مختلف:

درب پلی وود به دلیل استفاده چوب و پلاستیک در تولید آن، در شرایط آب و هوای مختلف سازگار می باشد. این ویژگی سبب می شود این درب ها مقاوم در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی باشد. همچنین در برابر نورخورشید و گرما نیز مقاوم هستند و در مناطق با آب و هوایی گرم و خشک بسیار پرطرفدار می باشد.

  • نصب سریع و آسان:

درب های پلی وود به گونه ای ساخته شده است که نصب آن نسبت به درب های معمولی بسیار آسان تر و سریع تر است. با این حال بهتر است از یک فرد متخصص برای نصب کمک بگیرید.

  • ظاهر درب پلی وود:

درب پلی وود در طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود و انتخاب را برای خریداران آسان تر می کند.  افراد می توانند بر اساس سبک دکوراسیون و سلیقه رنگ و طرح درب پلی وود را انتخاب کرد، بنابراین می توان گفت از اهمیت درب بر دکوراسیون داخلی نباید غافل شد.

  • عایق صدا و انرژی:

درب های پلی وود به دلیل استفاده از مواد پلاستیکی در ساختار آن از ورود سر و صدا جلوگیری می کند.

  • دوام و عمر طولانی:

درب های پلی وود نسبت به درب های معمولی عمر و دوام بیشتری دارد. این نوع درب ها نیاز به نگهداری خاصی ندارد و در برابر نفوذ حشرات بسیار مقاوم هستند.

معایب درب پلی وود

مزایایی که درب های پلی وود دارد بسیار بیشتر از معایب آن است.  با این حال برخی از معایب درب پلی وود عبارتند از:

  • مقاوم نبودن در برابر آتش :

یکی از نقاظ ضعف درب های پلی وود ضد حریق نبودن و مقاوم نبودن در برابر آتش می باشد.

  • مناسب نبودن برای فضای بیرون و باز
  • نیاز به یک فرد ماهر برای نصب

یراق آلات درب پلی وود

یراق آلاتی که برای درب های چوبی استفاده می شود بر روی درب های پلی وود نیز قابل نصب می باشد. قفل ها و دستگیره هایی که برای درب های چوبی مناسب می باشد برای درب پلی وود نیز مناسب است. معمولا لولاهای پروانه یا لولوهای تخت در درب های پلی وود استفاده می شود.

نکات مهم خرید درب پلی وود

قبل از خرید درب پلی وود به چندین نکته توجه داشته باشید تا انتخاب برای شما آسان تر شود:

  • بودجه خود را از قبل تعیین کنید:
    قبل از آن که برای خرید اقدام کنید، بودجه خود را معین کنی تا بر اساس مقدار بودجه خود متناسب ترین درب پلی وود را انتخاب کنید.
  • اندازه گیری دقیق ابعاد درب پلی وود:

قبل از خرید چهارچوب دربی که قصد دارید سفارش دهید به دقت اندازه گیری کنید تا  در زمان نصب  مشکلی برای شما ایجاد نشود.

  • تعیین کردن مدل و کاربرد درب:
    نوع و مدل درب زا انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر دربی که می خواهید عایق صدا و حرارات باشد، باید درب های توپر را انتخاب کنید.
  • نصب پلی وود
    خوشبختانه نصب درب های پلی وود آسان و سریع می باشد ولی بهتر است برای نصب درست و دقیق از یک فرد خبره در این زمینه کمک بگیرید. برای نصب درب پلی وود یا درب ضد سرقت با یکی از نمایندگی قالان درب مانند نمایندگی درب ضد سرقت در کرمان  یا درب ضد سرقت در رسالت تهران تماس بگیرید.

قیمت پلی وود

عوامل مختلفی مانند نوع روکش، ضخامت، ابعاد درب، چگالی مواد استفاده شده در تولید درب پلی وود و کشور تولید کننده در تعیین قیمت درب های پلی وود موثر است. عوامل دیگر مانند نرخ ارز، نوع برش، یراق آلات مورد استفاده نیز بر قیمت درب پلی وود تاثیر گذار است. برای خرید درب پلی وود یا درب ضد سرقت به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید تا خیالتان از بابت کیفیت محصولات راحت باشد.  نمایندگی درب ضد سرقت در اصفهان قالان درب ارائه دهنده انواع درب پلی وود و  درب ضد سرقت با کیفیت می باشد. همچنین یراق آلات این شرکت تولیدی همراه با گارنتی و ضمانت کالا به مشتریان ارائه می دهد. برای اطلاع بیشتر از قیمت درب پلی، درب ضد سرقت در مشهد  و یراق آلات درب ضد سرقت تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *