علت بسته نشدن درب ضد سرقت

علت بسته نشدن درب ضد سرقت

امروزه استفاده از درب ضد سرقت نقش اساسی در امنیت ساختمان دارد. علاوه بر امنیتی که برای خانه یا محل کار ایجاد می کند، مزایایی دیگر مانند زیبایی منحصر به فرد، عایق بودن صدا و انرژی، ضد دیلم بودن و استحکام بالا می توان اشاره کرد. اما به هر حال بعد از مرور زمان مانند هر وسیله ی دیگر ممکن است برای آن مشکلاتی ایجاد شود. یکی از مشکلات رایج که ممکن است برای درب ضد سرقت ایجاد شود بسته نشدن درب ضد سرقت است. در ادامه به علت بسته نشدن درب ضد سرقت، راهکارهایی برای حل مشکل بسته نشدن درب ضد سرقت و مشکلات رایح دیگر درب ضد سرقت پرداخته می شود.

دلایل بسته نشدن درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت ممکن است به دلایل مختلفی بسته نشوند، در ادامه به اصلی ترین دلایل بسته نشدن درب ضد سرقت اشاره خواهیم کرد:

وجود رطوبت در درب ضد سرقت

یکی از علت های بسته نشدن درب ضد سرقت، وجود رطوبت در درب ضد سرقت می باشد.   رطوبت در درب ضد سرقت سبب باد کردن درب ضد سرقت می شود؛ بنابراین توصیه می شود اگر درب ضد سرقت را در مناطق مرطوب و شرجی می خواهید استفاده کنید، درب های ضد سرقت که ضد آب هستند را خریداری کنید.

تاب داشتن درب و تغییر شکل درب

ممکن است بر اثر ضربه، بدنه درب ضد سرقت تغییر شکل دهد. در این صورت گفته می شود که درب ضد سرقت تاب برداشته است. برای تشخیص آن اگر درب ضد سرقت به صورت کامل بر روی چهارچوب قرار نگیرد، در این صورت تغییر شکل داده است. در واقع یک شکافی بین درب ضد سرقت و چهارچوب ایجاد می شود.

نصب غیر اصولی

اگر نصب درب ضد سرقت به درستی انجام نشود، پس از مدتی  برای باز و بسته نشدن درب ضد سرقت مشکل ایجاد می شود. بنابراین توصیه می شود برای نصب درب ضد سرقت از یک فرد ماهر در این حوزه کمک بگیرید تا خیال تان از بابت نصب صحیح و امنیت درب ضد سرقت راحت شود. فروشگاه های معتبر درب ضد سرقت خدمات نصب را نیز برای مشتریان خود انجام می دهند. قالان درب خدمات نصب درب ضد را در شهرهای مختلف ایران مانند نصب درب ضد سرقت در اصفهان و نصب درب ضد سرقت در کرمان ارائه می دهد.

ایجاد مشکل در دستگیره درب ضد سرقت

اگر پیچ های انواع دستگیره درب ضد سرقت شل شده باشد، در باز و بسته شدن درب ضد سرقت مشکل ایجاد می شود.

مشکل در رگلاژ در ضد سرقت

یکی از علت های بسیار مهم بسته نشدن درب ضد سرقت مشکل در رگلاژ درب ضد سرقت است، بنابراین توصیه می شود در هنگام نصب ، رگلاژ درب ضد سرقت به طور دقیق انجا شود.

ایراد در لولای درب ضد سرقت

اگر لولای درب ضد سرقت خراب شود و یا نیاز به تعمیر داشته در باز و بسته شدن درب ضد سرقت مشکل ایجاد خواهد شد.

ایراد در  قفل درب ضد سرقت

اگر قفل درب ضد سرقت نیاز به تعویض یا تعمیر داشته باشد، در بسته شدن درب ضد سرقت مشکل ایجاد می کند. برای تعمیر انواع قفل درب ضد سرقت از جمله مکانیکی یا هوشمند درب ضد سرقت مانند درب کارتی، قفل های رمز دار و اثر انگشتی از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

مشکلات متداول دیگر درب ضد سرقت

صدای جیر جیر درب ضد سرقت

یکی دیگر از مشکلات رایج دیگر که ممکن است برای در ضد سرقت ایجاد شود، صدای جیر جیر درب ضد سرقت است. برای حل این مشکل باید از روغن های روان کننده بر روی لولاها استفاده شود.

ایراد در یراق آلات درب ضد سرقت

اگر کیفیت یراق آلاتی که بر روی درب ضد سرقت نصب می شود، مناسب نباشد، ممکن است بعد از مدت زمان کمی نیاز به تعمیر و یا حتی تعویض باشد، بنابرین توصیه می شود از فروشگاه هایی که محصولات با گارانتی و با کیفیت عرضه می کنند خریداری کنید. فروشگاه قالان درب ارائه دهنده انواع یراق آلات درب ضد سرقت می باشد. این فروشگاه برای راحتی مشتریان در نمایندگی های مختلف مانند درب ضد سرقت در شیراز و درب ضد سرقت در مشهد خدمات ارائه می دهد.

راهکارهایی برای رفع مشکل عدم بسته شدن درب ضد سرقت

اگر درب ضد سرقت به درستی باز و بسته نشود، بهتر است ابتدا علت آن را شناسایی کنید. به عنوان مثال اگر مشکل از لولای آن می باشد، می توان با روغن کاری این مشکل را حل کرد یا اگر مشکل از برای قفل درب ضد سرقت با اقدامات مناسب از جمله عوض کردن صفحه قفل، بزرگ تر کردن سوراخ قفل و یا تعویض قفل این مشکل را حل کنید. پیشنهاد می شود در صورت بروز هر مشکلی در درب ضد سرقت سریع اقدام کنید تا از مشکلات بزرگ تر جلوگیری کنید. اگر با راهکارهایی که اشاره شد نتوانستید مشکل بسته نشدن درب ضد سرقت را حل کنید از یک متخصص در این امر کمک بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *