انواع لولا درب ضد سرقت

انواع لولا درب ضد سرقت

استفاده از درب ضد سرقت به عنوان یک وسیله ضروری ساختمان، تاثیر زیادی بر امنیت و مدرن بودن ساختمان دارد. نقش یراق آلات مناسب و باکیفیت در افزایش امنیت و عملکرد درب ضد سرقت نیز بسیار موثر است. لولای درب ضد سرقت یکی از انواع یراق آلات مهم درب ضد سرقت که سبب ایمن سازی درب ضد سرقت می شود. در ادامه به بررسی بیشتر انواع لولا درب ضد سرقت، عوامل موثر بر قیمت لولا و نصب لولا درب ضد سرقت پرداخته می شود.

لولای درب ضد سرقت

لولای درب ضد سرقت یکی از انواع یراق آلات درب ضد سرقت است که سبب می شود درب ضد سرقت حول یک محور خاص به آسانی باز و بسته شود. لولاها به صورت کلی به دو دسته تقسیم می شوند. لولاهای که از دو طرف پنهان هستند یا لولاهایی که فقط از داخل ساختمان قابل مشاهده می باشد. لولا درب ضد سرقت باید از کیفیت بسیار زیادی داشته باشد تا بتواند وزن درب ضد سرقت را تحمل کند و در مقابل هر گونه فشار از جمله دیلم مقاوم باشد.

انواع لولای درب ضد سرقت

لولا درب ضد سرقت با توجه به وزن درب ضد سرقت، نوع کاربردی که دارند و فرم آن ها در انواع مختلف دسته بندی می شوند. انواع لولاهای درب ضد سرقت عبارتند از :

لولاهای فولادی

لولوهای فولادی به دلیل مقاومت و استحکام بالایی که دارند، به عنوان یکی از بهترین لولاهای درب ضد سرقت شناخته شده اند.

لولاهای تخت

لولاهای تخت از طریق یک پین، دو بال لولا به هم وصل  می شوند، این لولا برای درب های ورودی و داخلی کاربرد دارد.

لولای ضد حریق

لولاهای ضد حریق از فولادهایی ساخته شده اند که در برابر حرارت و آتش مقاومت هستند.

لولای گردان

لولاهای گردان از دو محور استوانه ای ساخته شده اند، این لولاها قابلیت تحمل درب ضد سرقت  سنگین تر را دارند.

لولا های ضد برش

لولاهای ضد برش در برابر برش مقاوم هستند و در درب هایی که ایجاد امنیت بسیار مهم  هستند، از این لولا ها استفاده می شود.

لولا مخفی

لولاهای مخفی ، لولاهایی هستند که از بیرون ساختمان قابل مشاهده نیستند. در افزایش زیبایی درب ضد سرقت تاثیر مثبت دارد. یکی از کاربردهای مهم لولا مخفی، استفاده از آن در صنعت کابینت سازی است.

تعداد لولای استاندارد برای درب ضد سرقت

تعداد لولایی که باید بر روی درب ضد سرقت نصب شود با توجه به طول یا ارتفاع درب ضد سرقت متفاوت است، به طور میانگین به ازای هر 75 سانتی متر ارتفاع یک لولا لازم است که نصب شود. همچنین اگر عرض درب ضد سرقت بیشتر از اندازه استاندارد باشد، باید برای افزایش مقاومت یک لولای اضافی بر روی درب ضد سرقت نصب شود.

لولا درب ضد سرقت

قیمت لولا درب ضد سرقت

قیمت لولای درب ضد سرقت به عوامل مختلف ماننند جنس، نوع و کیفیت آن بستگی دارد. در هنگام خرید از فروشگاه های معتبری خرید کنید که کالاهای  همراه با گارانتی و ضمانت ارائه می دهند، مراجعه کنید تا از کیفیت لولا درب ضد سرقت اطمینان داشته باشید. قالان درب ارائه دهنده انواع درب ضد سرقت و یراق آلات درب ضد سرقت که برای راحتی خرید در شهرهای مختلف مانند درب ضد سرقت در تهران و درب ضد سرقت در اصفهان نمایندگی فعال دارد.

نصب لولای درب ضد سرقت

برای نصب لولا درب ضد سرقت کافی است مراحل زیر را به دقت انجام دهید:

  • ابتدا مکان های مناسبی که لازم است لولا درب ضد سرقت نصب شود را علامت بزنید
  • با ابزارهای مناسب بر روی علامت ایجاد شده روی درب و چهارچوب سوراخ ایجاد کنید
  • با کمک یک دریل لولاهای را به چهارچوب و درب ضد سرقت اتصال دهید.
  • در پایان تراز بودن درب ضد سرقت و چهارچوب را صورت دقیق چک کنید.
  • نکته مهم : برای نصب درب ضد سرقت و یا یراق آلات درب ضد سرقت بهتر است از یک فرد ماهر در این حوزه کمک بگیرید. برای نصب درب ضد سرقت در کرمان و یا درب ضد سرقت در مشهد تماس بگیرید.

سخن پایانی
لولای درب ضد سرقت تاثیر بسیار زیادی در افزایش و مقاومت درب ضد سرقت دارد. به همین منظور لازم است هر چند وقت یکبار عملکرد درست آن را چک کنید. به عنوان مثال سخت باز و بسته شدن درب ضد سرقت یا هدر رفتن انرژی و نفوذ صدا از عواملی هستند که نشان می دهد لولای درب ضد سرقت به خوبی تراز نمی باشد و باید سریعا برای این مشکل اقدام نمود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *