روغن کاری درب ضد سرقت

روغن کاری درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت یکی از وسایل ضروری ساختمان می باشد که نقش بسیار زیادی در افزایش ایمنی خانه و یا محل کار دارد. همچنین از مزایای دیگر درب ضد سرقت می توان به ظاهر مدرن و زیبا، عایق بودن صدا و انرژی و استحکام بالا اشاره کرد. برای حفظ عملکرد درب ضد سرقت باید از آن به خوبی نگهداری شود. یکی از مهم ترین کارهایی که می توان برای نگهداری و افزایش طول عمر درب ضد سرقت انجام داد، روغن کاری درب ضد سرقت است.

اهمیت روغن کاری درب ضد سرقت

روغن کاری درب ضد سرقت کار ساده ای است ولی از بسیاری از آسیب هایی که ممکن است به درب ضد سرقت  وارد شود،جلوگیری می کند. همچنین  روغن کاری  درب ضد سرقت سبب کاهش هزینه تعمیرات می شود. در واقع با روغن کاری که هر چند وقت یکبار انجام می شود، طول عمر و کارایی درب ضد سرقت افزایش می یابد.

چه زمانی درب ضد سرقت به روغن کاری نیاز دارد؟

زمانی که درب ضد سرقت به آسانی باز وبسته نشود و یا هنگام باز و بسته شدن صدای جیر جیر شدن ایجاد شود. این علامت ها نشان می دهد که درب ضد سرقت نیاز به روغن کاری دارد و برای آسیب بیشتر به درب ضد سرقت باید در اسرع وقت روغن کاری انجام شود.

مراحل روغن کاری درب ضد سرقت

به طور معمول روغن کاری برای قفل و لولا درب ضد سرقت انجام می شود. برای روغن کاری درب ضد سرقت به دستکش، دستمال، روغن مخصوص یا روغن چرخ نیاز دارید.

روغن کاری قفل درب ضد سرقت

قفل درب ضد سرقت یکی از مهم ترین یراق آلات درب ضد سرقت است که در افزایش امنیت و عملکرد درب ضد سرقت بسیار موثر است. بنابراین در شهرهای شلوغ و پرجمعیت مانند مشهد و تهران که حفظ امنیت ساختمان بسیار اهمیت دارد، استفاده از درب در مشهد و درب ضد سرقت در تهران با قفل های با کیفیت یا قفل های هوشمند توصیه می شود.

برای روغن کاری قفل درب ضد سرقت ابتدا به کمک پمپ هوا تمام گرد وغبارهایی که داخل قفل وجود دارد را از بین ببرید. بعد از آن با روغن مخصوص داخل قفل را روغن اسپری کنید. در بعضی مواقع بهتر است مغزی قفل را به صورت کامل باز کنید و پس از آن که به صورت کامل روغن کاری انجام شد، مغزی قفل را در سر جای اول خود نصب کنید.

روغن کاری لولا درب ضد سرقت

با روغن مخصوص به صورت کامل روی انواع لولا درب ضد سرقت اسپری کنید، سپس چندین بار درب ضد سرقت را باز و بسته کنید تا روغن به صورت کامل در لولا درب ضد سرقت نفوذ کند و مطمئن شوید که صدای جیر جیر تولید نمی شود. در آخر با یک دستمال تمیز روغن های اضافی در اطراف لولا را کاملا تمیز کنید.

نکات مهم در هنگام روغن کاری درب ضد سرقت

در هنگام روغن کاری به نکات زیر توجه کنید تا کمترین آسیب به درب ضد سرقت وارد شود.

  • در هنگام روغن کاری درب ضد سرقت حتما از دستکش استفاده کنید.
  • هر چند وقت یکبار روغن کاری درب ضد سرقت را انجام دهید تا عمر مفید درب ضد سرقت افزایش یابد.
  • از روغن هایی مانند گریس برای روغن کاری درب ضد سرقت استفاده نکنید، زیرا باعث آسیب رساندن به رنگ و روکش درب ضد سرقت می شود.  در این صورت بعد از مدت زمان کمی باید برای ترمیم رنگ درب ضد سرقت اقدام کنید. بهتر است از روغن های مخصوص درب ضد سرقت یا روغن چرخ استفاده شود.
  • در هنگام روغن کاری زیاده روی نکنید، کم کم میزان روغن اسپری شده به درب ضد سرقت را افزایش دهید تا بعدا نیاز به تمیز کاری نداشته باشید.
  • از فروشگاه های معتبر درب ضد سرقت که محصولات باکیفیت عرضه می کند، خرید کنید. نمایندگی درب ضد سرقت در اصفهان ارائه دهنده بهترین یراق آلات درب ضد سرقت می باشد.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *